top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverAF.copywriting

4 tips voor een knallende headline!

Of het nu een krantenartikel, een advertentie, een blogpost of een webtekst betreft, mensen lezen altijd eerst de titel. Die eerste zin bepaalt of ze verder lezen en eventueel klant worden. Ik geef je enkele tips mee om de aandacht vast te houden.



1. Stel een vraag


Een vraag als titel wekt meteen de interesse van lezers die met dezelfde vraag zitten. Ze zijn nieuwsgierig naar het antwoord of moeten het antwoord weten om hun probleem op te lossen.

Een voorbeeld: "Ben jij het ook beu om elke dag in de file te staan?" kan een goede opener zijn voor een politiek getint artikel over alternatieven voor de auto.


2. Lijstjes!


Mensen maken en lezen graag lijstjes. Titels als "In vijf stappen naar een gezonde levensstijl" doen het over het algemeen heel goed, omdat de lezer kant-en-klare tips krijgt en niet te veel hoeft na te denken.


3. Zorg voor nieuwswaarde


Lanceer je een nieuw product of verandert er iets aan een bestaand product? Laat het weten in de titel. Bijvoorbeeld: "Automerk A stelt voor: de nieuwe SUV." Zijn de lezers geïnteresseerd in het nieuwe of verbeterde product? Dan zullen ze verder lezen. Indien niet, verspillen ze geen tijd en gaan ze verder.


Mensen maken en lezen graag lijstjes. Hierin krijgen ze kant-en-klare tips en hoeven ze niet veel na te denken.




4. Het magische woord: 'Hoe'


"Hoe stoppen met roken in 30 dagen... of je geld terug." of "Hoe ik vijf kilo afviel in twee weken." Dit trucje wordt vaak gebruikt om goede titels te schrijven. Zelfs een lezer die op het eerste zicht niet echt geïnteresseerd is, kan hierdoor getriggerd worden en toch een potentiële klant worden.


Heb je zelf geen zin of tijd om goede headlines te verzinnen of heb je hulp nodig bij het schrijven van een overtuigende titel? Ik help je hier graag bij! Vul het contactformulier in voor een afspraak.


87 weergaven0 opmerkingen

Comments


AF. (Versie definitief).png
bottom of page